SCHOOL

Dag 13 - Skolan
det här lär väl bli de tråkigaste inlägget? va tänkte ja på när ja tänkte att ja skulle skriva om vår skola?
haha.

Skolan jag gå på heter Solklintsskolan. när jag var mindre hette den Lännaskolan, men dom bytte namn i 5-6? Jag har gårr där helt mitt liv. När jag gick i 4-5 (?) så byggde dom om det gamla högstadiet, så alla från F-9 kunde gå i samma hus. Då blev vår skolan "finast på Gotland". Jag tycker att kanske hälften av våra lärare är "okej". men jag skulle helt klart kunna byta ut några mot bättre om jag fick välja själv. "Det var bättre förr", alla dom gamla lärarna som mina syskon o mamma, (och pappa) hade när dom gick där har gåt i pension.
som dom flesta gotläningarna har hört på radion, och sett i tidningar, så har vår skola "endel problem". (fast allt stämmde inte 100%)
1. Ingen kille gick ut med godkända betyg förra året. de va visst gillar som var godkända..
2. Var tredje elev går ut med ej godkända betyg.
3. Lärarna känner sig kränkta. Det kan däremot va sant..
4. Elevera känner sig inte trygga.
5. Tjejer & killar behandlas inte lika. det kan tyvär va sant.
ja, listan är längre.

Och tyvär är det ju så att dom elever som blir utslängda från andra skolor, kommer till vår.. det har hänt ett par gånger.

Jag längtar tills ja får börja gymnasiet. trots att ja inte vet va jag skall gå.



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast för mig)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback