HELLO BEAUTY


mitt nya linne som jag har gjort alldeles själv på syslöjden på typ 45 minuter

Från och med nu hatar jag snö.
Idag har jag ridit båda hästarna, jag red på andra sidan vägen med Fleur. hon va jätte duktig :)
Sen så red jag Dajje i skogen, och ja, för de första visste ja att han inte hade blivit riden så mycke denhär veckan, så ja visst att de kunde gå hur som helst. Men när ja va påväg ut i skogen så efter att ja hade ridigt förbi silosen typ så såg/hörde jag att de kom en crossmoppe från skogen, så ja vände o red tillbaka så ja va framför silosen o ladgårn, så moppen kunde få åka förbi, o då kände ja att hans hjärta gick i högvarv typ. (dajje är rädd för allt) Och så ville han givetvis gå hem, så ha hoppa av o gick en bit ut mot skogen, sen hoppas va upp. och under tiden vi va i skogen va han fin och lugn. Men jag hatar att snön är så hård på ovansidan, speciellt i lite mindre snödrivor..
Men sen när vi kom tillbaka till ladgårn va pappa där me lastarn o höll på, o då gick Dajje upp i högvarn igen typ. sen åkte pappa iväg o då lugnade han ner sig o så gick vi hem. men sen så banka pappa på nått i skopan på lastarn så han blev helt hysterisk, så då hoppade jag av och så gick vi hem. fall han hade stuckit när ja hade hoppat av hade jag inte haft en chans, för jag fick ingen fotfäste.. Men vi kom hem oskadda båda två ;)


Jag har även fota efter ja hade ridit klart, bilder kommer strax ;)



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast för mig)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback