I thought you were stronger

Fick en komentar om ja kunde visa bilder på när ja har close up filtert och inte.
Så på denna bild har jag inte något close up filter (något annat vore ju konstigt eftersom jag inte hade sånt filter i sommras,..) Tycker ändå att det är en fin bild o kommer rätt så nära!
På denna bild har jag +4 filter, då kommer man ännu lite närmare, eftersom närgränsen kortas ner.
Här används ett +10 filter, och då kommer man super nära. (ja kan tänka mig att de ser rätt kul ut när man fotar med det filtret o vill kommer så nära som möjligt, man är ju faktiskt bara någon cm från blomman..) man kommer verkligen supernära!
Jag kan tycka att de är lite krångligt med fokuset, kameran kan ha lite svårt med det. Manuellt är ju bäst! Och de absolut bästa är att ha stativ eftersom det är väldigt lätt att få den suddigt. men kan va krångligt att ha när man bara är nån cm från blomman dock..


tack :D



Gillar du min bloggs nya deisgn? :)



Ha en fortsatt bra dag :)

2012-03-22 | 17:12:40

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast för mig)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback