LOVE YOURSELF

jag vill tipa om ett jätte bra inlägg som handlar om att älska sig själv / sin kropp. Jag läste det på: http://dennism.se/2011/january/alska-din-kropp-.html#comment. han har en bra blogg ;)

"
Ja, att det är många tjejer som har komplex över sina kroppar är något som lyfts fram väldigt ofta men även om det inte uppmärksammas på samma sätt är jag säker på att det är lika många killar som har det! Detta blir som tydligast när vi åker på solsemester eller på somrarna hemma i Sverige när det är badsäsong och alla ska vara snygga & vältränade till stranden. Det är inte ovanligt att man blir osäker om det då finns någon annan på stranden med en snyggare kropp och om låren går ihop när man sätter sig ner eller om magen inte är platt när man ligger och solar blir vi helt förskräckta.

Varför håller vi på så här egentligen?
Ingen är ju "perfekt" och det kommer alltid att vara någon som har en snyggare kropp, bättre hy, är längre, smalare, muskligare osv. och om inte du släpper dina komplex (som ingen annan än du själv bryr dig om) kommer din sommar/semester att bli väldigt tråkig. Om du istället struntar i att du är "för smal", "för tjock", "finnig" och allt vad det kan vara och istället lever livet lovar jag att ditt självförtroende kommer att växa för varje dag. Glöm komplexen för en stund, gå och lägg dig i solen, spela spel med dina vänner, bada och gör roliga grejer som får dig att må bra. Det är så du börjar trivas bättre i din egen kropp!

Som sagt; ingen annan än du själv bryr dig och i slutändan är det ett val du gör åt dig själv! Antingen väljer du att lämna komplexen hemma, byter ut de negativa kroppstankarna mot positiva, har kul och får en fantastisk sommar/semester på köpet eller så väljer du att må dåligt och låter komplexen styra över ditt liv. Det är ditt val, välj att älska din kropp och var stolt över den!
"

Bra skrivet tycker jag!



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast för mig)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback