A person who is important to me

bilderna är oredigerade när de gäller färg, bara ljus, kontrast, ögon i fix i ansiktet.

Tänkte ta och visa bilder på när jag har haft reflexskärm (silvrig sida) och inte.

Översta bilden: Den har jag inte har inte haft någon skärm på, utan bara natruligt ljus från fönstret och lampan. Fönsterljuset kommer från höger sidan, och lampan uppe till vänster. Det resulterade ju alltså ett väldigt gult och fult ljus i ansiktet, men fula skuggor.
Nederast bilden: På denna bild, även fönsterljus från höger, och lampan uppe i vänster. Dock så tror ja att skärmen dolde det mesta av lampan eftersom den är så stor (110 cm) Men på denna bild blir ljuset mycke jämnare och lite kallare, vilket jag gillar eftersom bakgrunden ännu är varm. Ansiktet liksom lyfts fram! Även färgen på mina läppar blir klarare och finare glans. Ögonen får också ett lyft.
Alltså: Vilken bild är bäst? Såklart den nedersta. Jämnare ljus, och ansiktet kommer fram! Jag tänkte dock inte göra det här inlägget när ja tog bilderna, så ja hade kunna gjort de bättre, men nu blev det såhär!

Fall du har tänkt att köpa en reflexskärm, TVEKA INTE! Det underlättar mycket när man fotar porträtt!



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast för mig)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback